أسامة منير يهاجم محمد رمضان وعمرو دياب




مصطفى الجداوي


نشر في:
الإثنين 18 يوليه 2022 – 12:52 ص
| آخر تحديث:
الإثنين 18 يوليه 2022 – 12:53 ص

انتقد المذيع أسامة منير، مجموعة من الفنانين بسبب مظهرهم الغريب على المسرح في حفلاتهم الغنائية، موضحا أن الشباب الصغير سيقوم بتقليدهم، حيث طالبهم بإرتداء ملابس محتشمة.

ونشر أسامة منير عبر حسابه الشخصي بموقع إنستجرام، فيديو له، وعلق قائلا: «عندنا في البلد كانوا أخواتنا الصعايدة لما يحبوا يتفاخروا يقولوا إحنا لابسين الجوخ على اللحم، ومعناها الجلابية والقفطان، ولما الدنيا اتطورت بقينا بنلبس بدل وقمصان وكرفات وكاجوال، لكن الكاجوال اتكجول لأبعد الحدود».

واضاف: «مينفعش بأي شكل من الأشكال تلبس عباية شبيكة على اللحم، الشبيكة دي كان الحريم بيلبسوها زمان على وشهم وكان اسمها يشمك، مينفعش راجل يلبس شبيكة فضي على اللحم ويطلع يتصور بيها».

وأشار أسامة منير: «مينفعش واحد يلبس بيبي دول دهبي، أو يلبس كاش مايوه حريمي دهبي، ويطلع يتصور بيه، مينفعش، الشباب الصغير هيقلدك يا حبيبي مينفعش، ومينفعش نجم كبير يبقى لابس حلق، مش حلو يا حبوب».

واختتم أسامة منير: «بالنسبة الشبيكة الدهبي مينفعش تطلع بيها وتقول ثابت، ثابت الله يرحمه كان راجل محترم متجبش اسمه».

وكان الفنان محمد رمضان قد طرح أغنية تحمل اسم «ثابت»، خلال العام الماضي، وقام بوضعها ضم أغانيه الخاصة التي يقدمها خلال الحفلات الغنائية مؤخرا، حيث يقدمها بها شو مختلف على المسرح.

وكان الفنان عمرو دياب قد طرح مؤخرا بوستر لأغنيته الجديدة التي حملت اسم «اللوك الجديد»، وظهر الهضبة خلال البوستر وهو مرتديا روب شبكي.

عن 7Star

مهتم بمجال ال SEO , اقدم لكم موقع اخبار 7 نجوم كل اللي انت عايزة هتلاقيه في المدونة , اخبار عاجلة , اخبار الفن , مقالات ثقف نفسك , ومعلومات هامة .