قبل انتحاره.. قاتل أماني فتاة المنوفية يبث رسالة في فيديو: أنا كنت بتنفسها وعايش علشانها




مروة حماد


نشر في:
الأحد 4 سبتمبر 2022 – 8:40 م
| آخر تحديث:
الأحد 4 سبتمبر 2022 – 8:45 م

انتشر فيديو على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” للمتهم أحمد عميرة يعترف فيه بجريمته وقتل الطالبة أماني عبدالكريم الجزار.

وقال المتهم، عبر فيديو على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: “أنا أحمد أبو عميرة اللي كلكم بتدوروا عليه، أنا المجرم، أنا اللي الكل اتهمه بالغدر والخيانة، أنا البني آدم اللي ما عرف يعمل الصح حتى مع نفسه”.

وأضاف: “أنا ما عرفتش أكون أي حاجة، حتى البني آدمة اللي كانت في إيده ما قدر يدافع عنها، والله العظيم ما عملتش كده بمزاجي وهي عارفة كل حاجة، أنا كنت بتنفسها، كنت عايش علشانها مش علشان حد غيرها، هي اللي كانت بتشيل همي وبتدور عليا”.

وظهر المتهم في أحد حقول الذرة مختبئا، حيث قام بتسجيل الفيديو وإرساله عبر موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”.

وتمكنت الأجهزة الأمنية في محافظة المنوفية من العثور على جثة الشاب أحمد فتحي قاتل الطالبة أماني الجزار، ابنة قرية طوخ طنبشا بمركز بركة السبع، متوفيا بطريق مصر إسكندرية الزراعي، منتحرا بذات السلاح المستخدم في الواقعة.

وأعلنت الأجهزة الأمنية، العثور على الجثة وبجوارها نفس السلاح الناري المستخدم في الواقعة، فيما تم نقل الجثة إلى مستشفى قويسنا، ويجري التحقيق في الواقعة.

يذكر أن المتهم يدعى أحمد فتحي يبلغ من العمر 29 عاما حاصل علي دبلوم ورفضت الفتاة أماني خطبته فقام بقتلها بسلاح ناري في الظهر وفر هاربا.

وشيع العشرات من أهالي قرية طوخ طنبشا بمركز بركة السبع في محافظة المنوفية جثمان الطالبة أماني الجزار وسط حالة من الحزن.

عن 7Star

مهتم بمجال ال SEO , اقدم لكم موقع اخبار 7 نجوم كل اللي انت عايزة هتلاقيه في المدونة , اخبار عاجلة , اخبار الفن , مقالات ثقف نفسك , ومعلومات هامة .